Všeobecné obchodní podmínky
ČLÁNEK 1 – DEFINICE
V těchto všeobecných podmínkách platí následující definice:
Odstoupení od smlouvy: lhůta, během které může spotřebitel uplatnit své právo na odstoupení;
Spotřebitel: fyzická osoba, která jedná mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo povolání a uzavírá smlouvu na dálku s obchodníkem;
Trvalý nosič: jakýkoli nástroj, který umožňuje spotřebiteli nebo obchodníkovi uchovat informace určené konkrétně jemu pro budoucí využití a nezměněné zobrazení těchto informací;
Právo na odstoupení: možnost spotřebitele zrušit smlouvu uzavřenou na dálku ve stanovené lhůtě;
Obchodník: fyzická nebo právnická osoba, která nabízí produkty a/nebo služby spotřebitelům na dálku;
Smlouva uzavřená na dálku: dohoda, při které obchodník v rámci systému organizovaného pro prodej na dálku používá výhradně jeden nebo více prostředků komunikace na dálku;
Prostředek komunikace na dálku: nástroj, který lze využít k uzavření smlouvy, aniž by se spotřebitel a obchodník fyzicky setkali ve stejný čas na stejném místě;
Všeobecné podmínky: tyto obchodní podmínky společnosti.
ČLÁNEK 2 – INFORMACE O PRODEJCI
Lovina.cz
Adresa: Tatinná 62, 438 01 Bitozeves-Žatec 1, Ústecký kraj, Česká republika
E-mail: info@lovina.cz
Telefon: +420 736 352 749
ČLÁNEK 3 – POUŽITÍ
Tyto všeobecné podmínky se vztahují na každou nabídku obchodníka a na každou smlouvu na dálku uzavřenou mezi obchodníkem a spotřebitelem.
Před uzavřením smlouvy na dálku musí být spotřebiteli poskytnut text těchto všeobecných podmínek. Není-li to možné, bude spotřebitel informován o tom, kde si podmínky může prostudovat, a že mu na vyžádání budou bezplatně zaslány.
V případě elektronického uzavření smlouvy budou tyto podmínky dostupné tak, aby si je spotřebitel mohl uložit na trvalý nosič. Pokud to není možné, bude spotřebitel informován, kde je najde online, a že mu budou zaslány bezplatně na vyžádání.
Pokud platí vedle těchto podmínek i specifické podmínky pro určité produkty nebo služby, platí přiměřeně výše uvedené a v případě rozporu se spotřebitel vždy může řídit ustanovením, které je pro něj nejvýhodnější.
Pokud by se některé ustanovení těchto podmínek ukázalo jako neplatné, zůstávají ostatní části v platnosti. Neplatné ustanovení bude nahrazeno jiným, co nejvíce odpovídajícím původnímu záměru.
Situace, které nejsou těmito podmínkami výslovně upraveny, se posuzují v souladu s jejich duchem.
Jakékoli nejasnosti ve výkladu ustanovení těchto podmínek budou vykládány podle jejich účelu a smyslu.
ČLÁNEK 4 – NABÍDKA
Pokud je nabídka časově omezená nebo podmíněná, bude to v nabídce výslovně uvedeno.
Nabídka není závazná – obchodník si vyhrazuje právo ji upravit či stáhnout.
Nabídka bude popisovat produkty a služby přesně a srozumitelně, aby si spotřebitel mohl udělat představu. Fotografie mají ilustrační charakter a barevné odstíny se mohou mírně lišit od reality.
Popisy, obrázky a specifikace jsou orientační a nezakládají právo na náhradu škody nebo zrušení smlouvy.
Každá nabídka musí obsahovat jasné informace o právech a povinnostech při jejím přijetí, včetně:
- Ceny bez celních poplatků a DPH při dovozu – tyto náklady hradí zákazník. Dopravní služby vybírají DPH a případné poplatky od příjemce při dodání v rámci EU.
- Nákladů na dopravu;
- Postupu uzavření smlouvy;
- Platnosti práva na odstoupení od smlouvy;
- Způsobu platby, doručení a plnění;
- Platnosti nabídky a ceny;
- Případné náklady na komunikaci na dálku;
- Informace o archivaci smlouvy a přístupnosti pro spotřebitele;
- Možnosti kontroly údajů před uzavřením smlouvy;
- Dostupnosti smlouvy i v jiných jazycích než češtině;
- Dodržování pravidel etického chování a možnost jejich dohledání;
- Minimální doby trvání smlouvy v případě opakovaných dodávek.
Doplňkově může nabídka obsahovat informace o dostupných velikostech, barvách a typech materiálů.
ČLÁNEK 5 – SMLOUVA
Smlouva je uzavřena v okamžiku, kdy spotřebitel nabídku přijme a splní stanovené podmínky.
Pokud je přijetí nabídky provedeno elektronicky, obchodník neprodleně potvrdí jeho přijetí. Dokud toto potvrzení není doručeno, může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Obchodník přijme opatření na ochranu dat a bezpečnost online prostředí. V případě online plateb je povinen zajistit jejich bezpečné zpracování.
Obchodník si může ověřit bonitu spotřebitele a další relevantní údaje před uzavřením smlouvy. Pokud má důvod smlouvu neuzavřít, může objednávku odmítnout nebo stanovit zvláštní podmínky.
Po uzavření smlouvy obdrží spotřebitel tyto informace (písemně nebo na trvalém nosiči):
- Adresa provozovny obchodníka pro vyřízení stížností;
- Podmínky uplatnění práva na odstoupení, nebo jasné prohlášení o jeho vyloučení;
- Informace o záruce a pozáručním servisu;
- Informace dle článku 4 odstavec 3 těchto podmínek, pokud je dosud neobdržel;
- Podmínky pro ukončení smlouvy při její delší platnosti než 1 rok nebo při neomezené době trvání.
V případě smlouvy o pravidelném dodávání produktů nebo služeb se tyto informace poskytují pouze při první dodávce.
Uzavření každé smlouvy je podmíněno dostupností objednaného zboží.
ČLÁNEK 6 – PRÁVO NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
Při nákupu zboží má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy bez uvedení důvodu do 14 dnů od převzetí zboží. Tato lhůta začíná běžet následující den po doručení zásilky spotřebiteli nebo osobě jím určené a oznámené prodejci.
Během této lhůty je spotřebitel povinen zacházet se zbožím a jeho obalem obezřetně a jen v rozsahu nezbytném pro posouzení, zda si zboží ponechá. Pokud se rozhodne pro odstoupení, musí produkt vrátit prodejci společně se všemi dodanými doplňky, pokud možno v původním stavu a balení, podle jasných a rozumných pokynů prodávajícího.
Pro uplatnění práva na odstoupení musí spotřebitel o svém rozhodnutí informovat prodávajícího do 14 dnů od doručení. Může tak učinit písemně nebo e-mailem. Následně musí zboží vrátit do 14 dnů od oznámení. Spotřebitel je povinen doložit včasné odeslání zboží, např. dokladem o odeslání.
Pokud spotřebitel neoznámí své odstoupení od smlouvy ani nevrátí zboží ve stanovené lhůtě, považuje se smlouva za závazně uzavřenou.
ČLÁNEK 7 – NÁKLADY SPOJENÉ S ODSTOUPENÍM
V případě uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nese náklady na vrácení zboží spotřebitel.
Pokud již spotřebitel za zboží zaplatil, obchodník mu částku vrátí co nejdříve, nejpozději však do 14 dnů od přijetí vráceného zboží nebo od předložení dokladu o jeho odeslání zpět.
ČLÁNEK 8 – VÝJIMKY Z PRÁVA NA ODSTOUPENÍ
Obchodník si vyhrazuje právo vyloučit právo na odstoupení od smlouvy u některých produktů a služeb uvedených níže. Toto omezení však musí být uvedeno již v nabídce, a to před uzavřením smlouvy.
Právo na odstoupení nelze uplatnit na tyto produkty:
- vyrobené na zakázku dle specifikací spotřebitele;
- personalizované nebo přizpůsobené zboží;
- zboží, které z důvodu své povahy nelze vrátit;
- produkty s krátkou dobou trvanlivosti nebo podléhající rychlé zkáze;
- zboží s cenou závislou na pohybech finančních trhů mimo vliv prodejce;
- jednotlivé výtisky novin, časopisů nebo magazínů;
- audio, video nahrávky a software s porušeným originálním obalem;
- hygienické výrobky, pokud byly po doručení otevřeny.
Výjimky se vztahují také na služby:
- rezervace ubytování, doprava, stravování nebo volnočasové aktivity s konkrétním datem;
- pokud služba začala s výslovným souhlasem spotřebitele před vypršením lhůty pro odstoupení;
- související s loteriemi nebo hazardními hrami.
ČLÁNEK 9 – CENA
Během platnosti nabídky se ceny uvedených produktů a/nebo služeb nezvyšují, s výjimkou změn způsobených úpravou sazeb DPH.
Obchodník si vyhrazuje právo nabídnout produkty s variabilními cenami, pokud jsou tyto ceny závislé na výkyvech finančního trhu mimo jeho kontrolu. Tato skutečnost bude v nabídce výslovně uvedena.
Zvýšení ceny během 3 měsíců od uzavření smlouvy je možné pouze tehdy, pokud vyplývá z legislativních nebo regulačních změn.
Po uplynutí této doby je možné zvýšení ceny pouze tehdy, pokud si obchodník tuto možnost vyhradil a:
- jde o zákonné nebo nařízeními stanovené úpravy; nebo
- spotřebitel má právo v takovém případě smlouvu ukončit ke dni účinnosti změny ceny.
Podle §5 odst. 1 zákona o DPH č. 235/2004 Sb. je místem dodání země, kde přeprava začíná. Vzhledem k tomu, že dodávky probíhají mimo EU, přepravce vybírá případné dovozní poplatky. DPH tak není účtována obchodníkem.
Veškeré ceny mohou být zatíženy tiskovými či písařskými chybami. Za následky takových chyb nenese obchodník odpovědnost a není povinen dodržet nesprávně uvedenou cenu.
ČLÁNEK 10 – SOULAD A ZÁRUKA
Obchodník zaručuje, že dodané produkty odpovídají popisu v nabídce, běžným očekáváním na trvanlivost a použitelnost a platným právním předpisům v době uzavření smlouvy. Pokud bylo dohodnuto, garantuje i vhodnost pro specifické použití.
Záruka poskytovaná obchodníkem, výrobcem nebo dovozcem nijak neomezuje zákonná práva spotřebitele.
Případné vady nebo chybně dodané zboží je nutné písemně reklamovat do 14 dnů od převzetí. Produkty musí být vráceny v původním obalu a nepoužitém stavu.
Doba záruky je shodná s výrobcem stanovenou záruční lhůtou. Obchodník nenese odpovědnost za specifické využití zboží ani za rady ohledně použití.
Záruka se nevztahuje na případy, kdy:
- byl výrobek upravován či opravován spotřebitelem nebo třetí stranou;
- byl produkt vystaven neobvyklému zacházení nebo používán v rozporu s pokyny;
- vady vznikly v důsledku právních požadavků na použité materiály.
ČLÁNEK 11 – DODÁNÍ A VYŘÍZENÍ OBJEDNÁVKY
Obchodník bude při zpracování objednávek a doručování zboží postupovat s maximální péčí.
Za doručovací adresu je považována adresa, kterou spotřebitel uvedl při objednávce.
Dle podmínek uvedených v článku 4 je obchodník povinen vyřídit objednávku nejpozději do 14 dnů, pokud se se spotřebitelem nedohodl jinak.
Pokud dojde ke zpoždění dodávky nebo nelze objednávku vyřídit (zcela nebo částečně), bude o tom spotřebitel informován nejpozději do 14 dnů. V takovém případě má právo smlouvu bezplatně zrušit a získat případnou náhradu.
Po zrušení smlouvy ze strany spotřebitele musí být již uhrazená částka vrácena do 14 dnů.
Pokud není možné dodat objednaný produkt, obchodník se pokusí nabídnout vhodnou náhradu. O tom bude spotřebitel informován nejpozději při doručení. U náhradního zboží nelze vyloučit právo na odstoupení a náklady na vrácení hradí prodejce.
Riziko poškození nebo ztráty přechází na spotřebitele až v okamžiku doručení zboží, ledaže bylo výslovně dohodnuto jinak.
ČLÁNEK 12 – TRVÁNÍ, UKONČENÍ A PRODLOUŽENÍ SMLOUVY
Ukončení
Spotřebitel může kdykoliv ukončit smlouvu na dobu neurčitou, která zahrnuje pravidelné dodávky zboží nebo služeb, a to s výpovědní lhůtou nejvýše jeden měsíc.
Rovněž smlouvu na dobu určitou může spotřebitel ukončit ke konci sjednané doby s výpovědní lhůtou nejvýše jeden měsíc.
Při výpovědi má spotřebitel právo:
- ukončit smlouvu kdykoliv bez omezení;
- zvolit stejný způsob výpovědi, jakým byla smlouva uzavřena;
- vždy uplatnit výpovědní lhůtu stejnou jako obchodník sám.
Prodloužení
Smlouva na dobu určitou se automaticky neprodlouží, pokud to není výslovně sjednáno.
Výjimkou jsou předplatná novin a časopisů, která lze automaticky prodloužit na max. 3 měsíce za podmínky, že spotřebitel může smlouvu kdykoliv zrušit s výpovědní lhůtou max. 1 měsíc.
Smlouva může být prodloužena na dobu neurčitou, pokud je možné ji kdykoliv vypovědět s max. měsíční výpovědní lhůtou, nebo max. 3 měsíce u méně častých dodávek tisku.
Zkušební nebo promo předplatná se automaticky neprodlužují a skončí po uplynutí doby.
Trvání
Smlouvy na dobu delší než 1 rok může spotřebitel kdykoliv po roce vypovědět s max. měsíční výpovědní lhůtou, pokud by nebylo přiměřené očekávat její udržení.
ČLÁNEK 13 – PLATBY
Není-li dohodnuto jinak, musí být platba uhrazena do 7 pracovních dnů po uplynutí lhůty pro odstoupení od smlouvy podle článku 6 odstavec 1. U smluv o službách začíná tato lhůta běžet od obdržení potvrzení o uzavření smlouvy.
Spotřebitel je povinen bezodkladně upozornit obchodníka na jakékoli nesrovnalosti v údajích o platbě.
Pokud spotřebitel nezaplatí včas, může být obchodníkem, v souladu s právními předpisy, zatížen přiměřenými náklady, o kterých byl předem informován.
ČLÁNEK 14 – ŘEŠENÍ STÍŽNOSTÍ
Reklamace týkající se plnění smlouvy musí být podány srozumitelně, úplně a včas poté, co spotřebitel zjistí nedostatky.
Obchodník odpoví na reklamaci do 14 dnů od jejího obdržení. Pokud je nutná delší doba, bude spotřebitel do 14 dnů informován o přijetí reklamace a předběžném termínu odpovědi.
Podání reklamace nemá odkladný účinek na povinnosti obchodníka, ledaže je písemně dohodnuto jinak.
Pokud je reklamace oprávněná, rozhodne obchodník o opravě, výměně či jiném řešení bezplatně.
ČLÁNEK 15 – ROZHODNÉ PRÁVO
Na všechny smlouvy mezi obchodníkem a spotřebitelem se vztahuje výhradně právo České republiky. To platí i tehdy, pokud spotřebitel sídlí v zahraničí.
ČLÁNEK 16 – SMS MARKETING
Souhlasem se zasíláním SMS zpráv při nákupu na lovina.cz nebo registrací skrze naše formuláře, dáváte souhlas k přijímání pravidelných SMS (včetně notifikací o objednávce, opuštěném košíku, marketingových nabídek a žádostí o recenzi), a to i v případě, že je vaše číslo registrováno na seznamu proti nevyžádaným zprávám. Frekvence zpráv se může lišit. Souhlas není podmínkou nákupu.
Pro odhlášení odešlete odpověď „STOP“ na jakoukoli přijatou zprávu nebo klikněte na odkaz pro odhlášení v SMS. Alternativní formulace nebo jiné požadavky nebudou považovány za platnou žádost o odhlášení. Služba je zdarma, ale operátor vám může účtovat běžné poplatky za SMS/data.
V případě dotazů odpovězte „POMOC“ na příchozí SMS nebo nás kontaktujte na https://www.lovina.cz/pages/kontakt.
Vyhrazujeme si právo kdykoli změnit použitá telefonní čísla nebo krátké kódy. V takovém případě vás budeme informovat. Zprávy zaslané na staré číslo (včetně STOP/POMOC) nemusí být zpracovány a neneseme za to odpovědnost.
V maximálním rozsahu povoleném zákonem neneseme odpovědnost za zpoždění, chyby nebo nepřesnosti přenášených informací ani za rozhodnutí učiněná na jejich základě.
Vaše právo na soukromí bereme vážně. Informace o ochraně osobních údajů naleznete v našich zásadách ochrany osobních údajů.